7اصل مهم برای خوشبختی در زندگی مشترک
به دنیای سرگرمی ودانلود خوش آمدید
دانلود موسیقی و آموزش وعکسهای کمیاب

 

1 -  در آغاز ازدواج ، نسبت به مسائل جنسي نا آگاه نباشيد!

در تحقيقات علمي اثبات شده است که  شکست در ازدواج معمولا ناشي از چهار علت زير است:

اول : عدم انطباق جنسي

دوم : اختلاف عقيده در باره چگونگي صرف اوقات فراغت

سوم: مشکلات مالي

چهارم : غيرطبيعي بودن از لحاظ جسمي ، رواني و عاطفي

دکتر واتسون روانشناس معروف مي گويد: مساله جنسي مهمترين مساله زندگي است و بدون ترديد ناهنجاري در مسايل جنسي سبب بسياري از بدبختي هاي زن و مرد است.

با اين شرايط اگر مي خواهيد در زندگي مشترک خود راه سعادت را تجربه کنيد، به اين توصيه عمل کنيد:

از کتابهاي خوب و سالمي که در برگيرنده اطلاعات جنسي و زناشويي است غافل نباشيد، فقط در انتخاب کتاب دقت کنيد.

 

2- سريعترين راه براي کندن گور زندگي مشترک!

در تاريخ آمده است که ماري اوژني اينياس، همسر ناپلئون سوم (برادر زاده ناپلئون بناپارت کبير) که ملقب به شاهزاده خانم "تبا" شده بود، بسيار زيبا بود. ناپلئون اسير عشق او شد و با او ازدواج کرد. اين دو عروس و داماد سلطنتي ، از تندرستي ، قدرت ، ثروت ، موفقيت ، موقعيت اجتماعي ، شهرت و عشق و دلدادگي به هم و تمام چيزهايي که براي يک عشق کامل و بي نقص لازم است برخوردار بودند. اما شعله هاي عشق آنها خيلي زود فروکش کرد و حرارت آن رو به کاهش نهاد و سرانجام به تلي از خاکستر تبديل شد و خاکستر آن نيز به سردي گراييد. ناپلئون سوم توانست اوژني زيبا را به مقام امپراتريس فرانسه برساند ولي نه فرانسه زيبا و نه اقتدار ناپلئون و نه سلطنت دلفريب ، نتوانستند اين زن زيبا را از نق زدن و بدزباني بازدارند. اغلب نزد خواهر خود از شوهرش شکايت مي کرد و  مدام نق مي زد و مي گريست و تهديد مي کرد. نتيجه اين نق زدن ها و شکايت ها اين شد که ناپلئون اغلب شبها پنهاني قصر را ترک مي گفت و به ملاقات معشوقه اش مي رفت. چنين نمونه هايي در تاريخ فراوان است.

"بسي ها سرگر" که بيشتر سالهاي دوران کارکردن خود را در خدمت دادگاه روابط خانوادگي نيويورک بوده و هزاران پرونده طلاق را بررسي کرده است، عقيده دارد که يکي از علل مهم آنکه مردان خانه خود را ترک مي گويند، وجود زنان نق زن و تمکين ناپذير است. به قول نشريه بوستون پست:

-  خيلي از زنها با دست خود گور زندگي زناشويي خود را ميکنند!

با اين شرايط اگر مي خواهيد زندگي شما سعادتمندانه باشد، ابتدايي ترين اصل اين است: نق نزنيد!

 

3 – بگذاريد ديگران نيز زندگي کنند.

" هنري جيمز " مي گويد: نکته اساسي در برخورد با ديگران اين است که اجازه بدهيم آنها در طريقي که براي سعادتمند شدن در پيش گرفته و انتخاب کرده اند، بنا به سليقه خود پيش بروند البته مشروط بر اينکه مزاحم ما نشوند!

لولاند فوستروود در کتاب خود موسوم به " رشد در خانواده " مي نويسد: موفقيت در ازدواج فقط اين نيست که شخصي را مناسب خود پيدا کنيم. بلکه موفقيت در اين است که مانيز شخص مناسبي باشيم!

اگر مي خواهيد زندگي مشترک شاد و خوشبخت داشته باشيد، اصل بعدي اين است: بکوشيد خود را با سليقه زندگي شريک زندگي تان اصلاح کنيد. بگذاريد همسرتان هم زندگي کند.

 

4 – از خرده گيري خود داري کنيد.

بيش از پنجاه درصد زندگي هاي مشترک که با شکست مواج مي شوند، به اين علت است که روياهاي رمانتيک آغازين ازدواج آنها ، با صخره هاي بزرگ انتقاد و خرده گيري برخورد مي کند و در هم مي شکند. اين انتقادها معمولا توخالي اما خانمان برانداز هستند. انتقاد هاي بي مورد از سبک زندگي همسر، از خانواده طرف مقابل ، از طرز فکر ، از علايق و سلايق ، از شرايط اقتصادي و ...

اگر مي خواهيد زندگي مشترک سعادتمندانه اي داشته باشيد، به اين اصل مهم توجه کنيد: از خرده گيري و انتقادهاي بي مورد احتراز کنيد.

 

5 – تحسين و تمجيد را فراموش نکنيد.

زماني که زن و شوهري با يکديگر از خانه خارج مي شوند و به گردش مي روند ، معمولا زن نگاهش متوجه زنان ديگر است که ببيند چه لباسي پوشيده و يا چگونه آرايش کرده اند و در خيال ، خود را با آنها مقايسه مي کند. با چنين خصوصياتي در خانمها، مردان بايد کوششي را که زنان براي زيبا به نظر رسيدن و خوش پوش بودن به عمل مي آورند، مورد تحسين و تمجيد قرار دهند.

وقتي شوهر نسبت به تلاش همسرش بي تفاوت باشد ، او را وادار مي کند که با عکس العمل توجه شوهر را جلب کند.توجه به همسر باعث عکس العملي به صورت قدرشناسي مي شود که زندگي طرفين را راحت تر مي کند. اگر مي خواهيد که در خانه زندگي سعادتمندانه اي داشته باشيد، يکي از اصول مهم، رعايت اين دستورالعمل است: بدون تظاهر و صادقانه ، به تحسين و تمجيد از همسرتان بپردازيد و نسبت به او بي تفاوت نباشيد.

 

6 – کارهاي معني دار براي زن

چرا منتظر هستيد که همسرتان در بيمارستان بستري شود و شما براي او گل ببريد؟ شکسپير مي گويد: از سبد گلي که قصد داريد در زمان مرگ من روي قبرم بگذاريد، يک شاخه را اکنون که زنده هستم به من هديه دهيد.

 

چرا فردا شب که به خانه مي آييد، چندشاخه گل با خود همراه نداريد تا به او هديه کنيد؟

چرا صبح زود که از خانه خارج مي شويد، او را به گرمي در آغوش نمي گيريد و نمي بوسيد؟ لااقل با لبخند برايش دست تکان دهيد.

چرا تاريخ تولد و يا سالگرد ازدواج را فراموش کرده ايد؟ توجه به اين مسايل به ظاهر کوچک، براي خانمها معني خاصي دارد. همسر شما از توجه به مسايل کوچکي که نمونه هايي از آن را ذکر کرديم، چنين برداشت مي کند که حتما به او علاقه داريد ، چون به يادش هستيد.

نيکي کردن را به بعد موکول نکنيد. چون راه زندگي فقط يک بار طي مي شود. اگر خواستار سعادتمندي در زندگي مشترک هستيد، اين اصل را رعايت کنيد: به امور کوچک زندگي زناشويي توجه بيشتري نشان دهيد.

 

7 – هميشه و در هر حال ادب و نزاکت را رعايت کنيد.

آيا در محيط کار ، با همکاران خود رفتار غير مودبانه داريد؟ آيا بر سر رئيس خود فرياد مي زنيد؟ آيا در خيابان چنانچه با کسي برخورد کنيد، بلافاصله عذرخواهي نمي کنيد؟ آيا اگر يک غريبه ، يک ليوان آب به شما بدهد، از او با نهايت ادب و احترام ، تشکر نمي کنيد؟ چرا همين رفتار را با همسر خود نداشته باشيد؟ اگر ذره اي از ادب و نزاکتي را که در اجتماع با بيگانگان داريد ، در قبال همسر خود داشته باشيد، همسر شما با تمام وجود در خدمت شما خواهد بود. فراموش نکنيد که هميشه متانت و ادب برنده است.

اصل اساسي ديگر براي خوشبختي در زندگي مشترک اين است: نسبت به همسر خود مودب باشيد ، همچنان که نسبت


لطفا با نوشتن آدرس این وبلاگwww.00axax00.loxblog.comداخل کادر زیر به حمایت از ما امتیاز دهیدبا کمال تشکر از شما کاربران مهمان گرامی

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاريخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:مشاوره,روانشناسی,مجله ازدواج,ازدواج,مقاله,
ارسال توسط بانوی شرقی

آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 361
بازدید کل : 289246
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

خطاطي نستعليق آنلاين Online User